Sidor

måndag 20 augusti 2012

Kakfateriet rapporterar från Formex 2012

Nu är jag tillbaka efter att ha jobbat fyra dagar på Formex. Mycket skratt, spring, pratande och kak-ätande blev det. :-) Här kommer bilder från mässan, vi fick beröm från både kunder och utställare för vår fina monter. Tack!



Montern gick i rosa och vitt, med en massa fat i porslin, keramik, metall och trä.
Och med en massa gott på. 





På bordet vid ena kortsidan hade vi alla 23 olika "pinnar" utlagda, och i hörnet gick en fläkt. Det var verkligen medelhavsvärme i helgen, även inne på mässan!




Det mest populära fatet, prytt med kanelbullar från Bombadill. Kannan köpte jag för 1 kr på loppis.




Hela sju våningar fick jag ihop, och blandade både metallbrickor och porslinsfat. Iögonfallande,
det lovar jag!




Vad gör man då med överdelarna som blir över, när man bygger extra våningar? Jo, till exempel ett litet frukostfat till de nykokta äggen.



Världens trevligaste montergranne, som sålde peppingkort med attityd, för kvinnor.

 


Det mest spännande under hela mässan var när Lena Linderholm lät mig borra i hennes tallrikar och göra ett kakfat till henne. Vilken underbar människa hon är! Kika in på hennes hemsida och dröm dig bort en stund:
Lenas hemsida


Nu packar jag ordrar och laddar inför nästa mässa. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar